Inhoudsopgave
Waarvoor kun je terecht bij de psycholoog in Arnhem?
Bij PsyExperts ben je welkom voor ondersteuning bij jouw hulpvraag, inzicht in jouw identiteit, coaching, zingeving, persoonlijke groei of het ontwikkelen van vaardigheden op het gebied van assertiviteit, loslaten en communicatie bijvoorbeeld.
Onze psychologen in Arnhem hebben expertise in angst, burn-out, chronische pijn, depressie, eenzaamheid, eetproblematiek, emotionele last, hoog gevoeligheid, PTSS, onzekerheid, rouwverwerking, relatietherapie, stress, slaapproblemen, tinnitus en trauma.
Ben je opzoek naar een psycholoog in Arnhem-zuid of de regio rondom Arnhem? Ook dan ben je van harte welkom!
Misschien heb jij een hulpvraag die hierboven niet genoemd is, geen zorgen! Vaak kunnen we je ook dan helpen. Neem gerust contact op met het secretariaat om de mogelijkheden voor jouw hulpvraag te bespreken. Zij geven je met alle liefde vrijblijvend informatie en indien gewenst kunnen ze jou meteen helpen met een afspraak maken.
Wat zijn de kosten bij PsyExperts voor een psycholoog in Arnhem?
De tarieven voor onze therapeuten zijn terug te vinden op de kostenpagina. Na afloop van iedere sessie ontvang je een factuur per mail. Indien je in aanmerking komt voor vergoeding vanuit de aanvullende verzekering, kun je deze factuur vervolgens bij je zorgverzekeraar indienen.
Bij de meeste zorgverzekeraars worden wij deels vergoed vanuit de aanvullende verzekering. We adviseren altijd om vooraf je vergoeding te checken bij de zorgverzekeraar. Daarmee voorkom je eventuele onaangename verassingen. Vaak kan dit via de website en/of telefonisch. Onze therapeuten komen in aanmerking voor vergoeding vanuit de zorgverzekeraars omdat zij zijn aangesloten bij één van de volgende beroepsverenigingen: NVPA, VBAG, VIT, NFG en LVPW.
Hoe ziet de eerste afspraak bij onze psychologenpraktijk in Arnhem eruit?
De eerste belangrijke stap is gezet, je bent namelijk van plan om aan de slag te gaan bij één van onze therapeuten! Laten we je meenemen hoe het vervolgens in zijn werk gaat: allereerst ontvang je van onze praktijkassistente een afspraakbevestiging per mail. In deze mail kun je precies teruglezen waar en wanneer je wordt verwacht. Vervolgens ontvang je een uitnodiging voor onze online cliëntomgeving. Vanuit deze omgeving kun je je afspraken inzien, inplannen, wijzigen en documenten bekijken.
Voordat het intakegesprek plaatsvindt, ontvang je vanuit ons een intakeformulier. Deze kun je terugvinden in de online cliëntomgeving. In dit formulier kun je aangeven waar je onze hulp bij kunt gebruiken. Daarnaast vragen we in dit formulier ook naar mogelijke eerdere gevolgde therapieën, het gebruik van medicatie etc. Dit formulier zien we graag uiterlijk 2 dagen voor de sessie ingevuld terug. Hierdoor heeft de therapeut voldoende tijd om zich goed voor te bereiden op jouw komst.
Dan de eerste sessie, het intakegesprek. Wij vinden het belangrijk dat je je tijdens de sessie op je gemak voelt, vertrouwen en veiligheid vormen daarom het uitgangspunt van het gesprek. De eerste sessie zal bestaan uit het concreet formuleren van jouw hulpvraag en de therapiedoelen.
De sessies daarna zullen jij en de therapeut samen aan jouw hulpvraag gaan werken. In overleg bekijken jullie wat de beste manier van behandelen is voor jou. Hiervoor nemen we graag de tijd, want niets is zo belangrijk als afstemmen op jou als cliënt. Dat is dan ook de reden dat wij er niet voor kiezen om iedere hulpvraag op een zelfde wijze te behandelen. We leveren maatwerk, afgestemd op jouw hulpvraag.
Om te zorgen dat we samen de juiste koers blijven varen, monitoren we regelmatig de voorgang van jouw proces. Op die manier zorgen we ervoor dat we jou de best mogelijke ondersteuning blijven bieden en dat je zo snel mogelijk zelfstandig verder kunt!