Mindfulness

Stress en onrust

Er moet zoveel! Van anderen, van jezelf. Je holt van het een naar het ander en vindt nauwelijks de tijd om alles te laten bezinken. Je bent vaak niet met je aandacht waar je met je aandacht zou willen zijn. Daardoor loopt het vaak niet helemaal lekker als je iets aan het doen bent of In het contact met anderen. En al die keuzes en prikkels kunnen stress en onrust veroorzaken. Herken je dit?

Het gevolg

Dit alles kan leiden tot spanningsklachten, psychisch en lichamelijk. Te lang teveel stress leiden tot uitputting (lees burn-out) of zelfs een kortere levensduur. Ook kan stress of verminderde aandacht een negatieve invloed hebben op je prestaties of je relatie.

Wat zou je willen?

Meer aandacht voor je naasten? Minder oordelen? Meer genieten van de mooie dingen om je heen? Meer rust, ontspanning en een goede nachtrust? Beter omgaan met gevoelens? Dingen kunnen loslaten? Mindfulness kan je helpen.

Wanneer heb je baat bij Mindfulness?

Eigenlijk heb je altijd baat bij Mindfulness. Maar zeker als je een hectisch leven hebt bijvoorbeeld door werk of kinderen. Of als je druk bent in je hoofd omdat je die neiging van nature hebt of door moeilijke omstandigheden in je leven. Mindfulness heeft bewezen erg behulpzaam te zijn, o.a. bij: AD(H)D, angsten, trauma’s, psychosomatische klachten, onzekerheid en neerslachtigheid.

Mindfulness therapie

Samen met de therapeut kijk je waar je last van hebt en waar je naartoe zou willen werken. Via inzichtgevende therapie vallen er vaak al wat kwartjes. Door oefeningen wordt je aandacht getraind. Ook leer je om meer grip te krijgen op je gevoelens. Accepteren en loslaten zal steeds beter lukken. Door te oefenen met situaties die in jouw leven spelen zul je steeds beter in staat zijn om in het dagelijkse leven aandachtig, ontspannen, rustig en open te zijn. Samen met de therapeut kijk je hoe je mindfulness kunt inpassen in je leven zodat je steeds meer de voordelen ervan zult ervaren.